EMOCIJŲ ATPAŽINIMAS – KELIAS Į DRAUGYSTĘ

Nors pats gebėjimas jausti mums yra įgimtas, tačiau atpažinti ir įvardinti tai, ką jaučiame, vaikai mokosi . Emocinės reakcijos, kurias vaikai vėliau naudoja socialiniame bendravime, veikia jų gebėjimą įsijausti į kito poziciją, valdyti savo impulsus, spręsti tarpasmenines problemas ir tinkamai reikšti savo pyktį.

Jau ankstyvoje vaikystėje reikėtų gebėti atpažinti skirtingas emocijas ir jas įvardinti, nes emocinė patirtis moko vaiką jas reikšti neskaudinant kitų.

Įgyvendinant prevencinį projektą “Emociškai stiprus, sveikas ir laimingas vaikas” lapkričio 8 d. priešmokyklinio ugdymo grupėje “Spalviukai” vyko veikla, kurios tema “Emocijų atpažinimas – kelias į draugystę”.

Ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje tiklsingiausia lavinti emocinę raišką tinkamu suaugusiųjų pavyzdžiu bei žaidžiant. Vaikai žaisdami ne tik smagiai leidžia laiką, bet ir mokosi spręsti įvairias problemas, reikšti jausmus, juos atpažinti ir įvardinti. Žaidimo metu taip pat galima suvaidinti ir išgyventi įvairias situacijas, kurios pasitaiko ir realiame gyvenime.

Veiklos metu su vaikais diskutavome apie emocijas, vaikai įvardino savo jausmus, juos argumentuodami  ir pažymėjo plakate “Kaip aš jaučiuosi”. Sekėme ir siužetinių kaladėlių pagalba analizavome  pasaką “Pagalba vienaragiui”.  Žaidėme žaidimus “Atspėk emociją”  – vien veido išraiška bandėme  emociją pavaizduoti, kiti ją turėjo atspėti. Pasitelkę  žaidimo “Atpažink jausmus” korteles, analizavome įvairias situacijas ir kaip jose jaučiasi žmonės, jausmus vaizdavome  linksmais /liūdnais veideliais. Taip pat žaidėme žaidimą “Jausmų ABC” – vaikas, norėdamas gauti tam tikros emocijos kortelę, turi užbaigti sakinį su tos emocijos žodžiu (pvz. “Kai man liūdna, aš…”, “Kai būnu laimingas, aš…” ir t.t.).  Vaikams tai padėjo suprasti,   kad kiekvienas jausmas pats savaime nėra nei geras, nei blogas. Netinkami gali būti tik žmogaus veiksmai, elgesys.

 

Priešmokyklinio ugdymo mokytojos

« Grįžti atgal
SERP, Keyword Rank, RSS, RSS FEED,