INICIATYVA „GRAŽŪS ŽODELIAI IŠ LIETUVIŲ KALBOS ARCHYVŲ SKRYNELĖS“

        LIETUVIŲ KALBOS DIENOS – 2021 PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO GRUPĖSE      

              Valstybinė lietuvių kalbos komisija 2021 m. vasario–gegužės mėnesiais šeštąjį kartą pakvietė surengti Lietuvių kalbos dienas. Jų tikslas – didinti lietuvių kalbos prestižą, stiprinti lietuvių kalbos mokymosi motyvaciją, prisidėti prie lietuvių kalbos sklaidos pasaulyje.                    

                Balandžio mėnesį priešmokyklinio ugdymo grupėse „Spalviukai“ ir „Bitutės“ vyko lietuvių kalbos dienoms 2021 skirta iniciatyva „Gražūs žodeliai iš lietuvių kalbos archyvų skrynelės“. Vaikai deklamavo šiais mokslo metais išmoktus eilėraščius, klausėsi savo bendraamžių skaitomų eilių įrašų, vertino, išsakė savo emocijas, nuomonę, patys kūrė eiles ir kt.

Tikslas – sudominti Lietuvos šalies istorija ir jos poezija, skatinanti priešmokyklinių gupių ugdytinių bendradarbiavimą, domėtis Lietuvos šalies istorija ir jos poezija.

                Poezija lavina kūrybingumą, plečia vaiko žodyną, bei ugdo kalbinę raišką. Kalbos ugdymas grindžiamas savo tautos kultūros pažinimu ir puoselėjimu, neatsiejamas nuo vaiko asmenybės, vertybinių nuostatų formavimosi – klausytis, kalbėti gražia kalba išreiškiant save, bendraujant su bendraamžiais ir suaugusiais.

                 Kadangi dar daugeliui vaikų sunku klausytis kito ir išlaikyti dėmesį, o taip pat didelė dalis mažųjų, net besirengiant mokyklai, vis dar neturi išlavintų gebėjimų ištarti tam tikras raides ar garsus – eilėraštis yra puikiausias instrumentas, galintis padėti pedagogams, tėvams  atrakinti duris į į vaikų kalbinės raiškos pasaulį. Poezija visada, turėdama raiškesnį, spalvingesnį, skambesnį eiliuotą žodį, verčia mažuosius suklusti ir įsiklausyti. Poetinio žodžio vaizdiniai pritraukia ir ilgiau išlaiko vaiko dėmesį. O bandant atkartoti eilėraščio rimą, vaikai lavina savuosius kalbos padargus ir mokosi aiškiau tarti garsus ar jų junginius.

                 Ateityje žadame surengti daugiau tokių iniciatyvų,  renginių, kurių metu priešmokyklinukai plėstų savo akiratį, mokytųsi bendradarbiauti su bendraamžiais, suaugusiais, pasidalintų savo patirtimi, gebėjimais ir kūryba.

 

Parengė: lopšelio-darželio priešmokyklinio ugdymo mokytojos

« Grįžti atgal
SERP, Keyword Rank, RSS, RSS FEED,